Jacob Cohën

Het merk Jacob Cohën werd in 1985 geboren uit een intuïtie van Tato Bardelle en legde zichzelf onmiddellijk op in de sector als luxe denim. Maar dankzij het talent en creatieve talent van Tato's zoon, Nicola Bardelle, was het in 2003 dat Jacob Cohën samen met topmerken boetieks over de hele wereld betrad. 

De sterke punten van het merk zijn de onnavolgbare kenmerken: comfort en hoogwaardige stoffen enerzijds, exclusiviteit en elegantie anderzijds. De visie achter de Jacob Cohën-kledingstukken is om een ​​product te creëren dat geschikt is voor zelfs de meest formele momenten, waardoor een skinny fit herenjeans wordt gemaakt die uiteindelijk met een blazer kan worden gedragen. De jeans valt op door hun op maat gemaakte constructies en voor de perfecte pasvorm, het gebruik van kostbare stoffen en de verrijking met kostbare details, die altijd al een kenmerk van het merk zijn geweest.

Verleden en toekomst, traditie en innovatie, passen harmonieus in elke creatie, streng Made in Italy en ontworpen voor een veeleisende en verfijnde klantenkring. Het productieproces wordt uitgevoerd in het teken van hoog vakmanschap en vaardige handmatige verwerking, ondersteund door de implementatie van de modernste technologieën. Bovendien besteedt het merk sinds het begin veel aandacht aan de omgeving en de gezondheid van de consument. Het gebruik van natuurlijke kleurstoffen en de afwezigheid van chemische processen bij het fixeren van de kleur onderscheiden alle collecties.

Sinds 2004 is het aanbod uitgebreid tot het universum van vrouwen, evenals de introductie van herenchino's en de eerste "Limited Edition" -collecties. In 2008 werd de "totale look" van de eerste heren en twee jaar later werd de "totale look" van de vrouw op de markt geïntroduceerd. Collecties met een unieke en herkenbare stijl, gekenmerkt door design, verfijnde kleurencombinaties en het gebruik van kostbare stoffen.